Kovo 3 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje įvykusioje Lietuvos mokyklų vadovų konferencijoje „Švietimo paslaugų užsakovai: kam tarnauja švietimas?“ aptartos ateinančių metų švietimo naujovės, dabartinė švietimo situacija ir tendencijos.
„Artimiausiu metu laukia daug darbų: turime įgyvendinti pedagogų studijų tikslinį finansavimą, tobulinti perkvalifikavimo sistemą. Nuo 2017 m. sausio 1 d. bus panaikintos tarifinio atlygio „šakutės“ mokytojams, paliekant maksimalų koeficientą, o kiti profesinių sąjungų reikalavimai bus svarstomi derinant Lietuvos švietimo šakos kolektyvinę sutartį“, – sakė švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė, prie konferencijos dalyvių prisijungusi kiek vėliau ir pranešusi, kad keturios profesinės sąjungos nuo penktadienio stabdo mokytojų streiką.
Pagrindines švietimo naujienas pristatė švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė. Viena iš esminių – nuo 2016 metų rugsėjo 1 dienos įvedamas privalomas priešmokyklinis ugdymas.
„Tyrimų duomenys pagrindžia nuostatą – jeigu vaikas bent metus dalyvavo instituciniame ugdyme ankstyvame amžiuje, jo pasiekimai geresni nei tų vaikų, kurie nelankė nei darželio, nei priešmokyklinio ugdymo grupės. Ankstyvoji vaikystė – laikas, kai švietimo priemonėmis galima veiksmingiausiai talkinti vaikų raidai ir šalinti pastebėtas problemas, ypač atsirandančias dėl skurdo, socialinės atskirties, specialiųjų ugdymosi poreikių“, – sakė viceministrė G. Krasauskienė.
Daug ir kryptingai dirbama gerinant mokinių pasiekimus. Sausį patvirtintos naujos lietuvių kalbos pradinio ir lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrosios programos. Nuo rugsėjo pagal šias programas pradės mokytis 5, 7, 9 klasių mokiniai, o pradinėse klasėse 1 ir 3 klasių mokiniai tose mokyklose, kurios bus pasirengusios. Visi mokiniai iki 10 klasės mokysis nuo 2017 m. Tikimasi, kad naujos programos padės kokybiškiau mokyti kalbos ir literatūros, pagerins mokinių rašymo ir skaitymo gebėjimus. Nes penkiolikmečių skaitymo pasiekimai gerėja nepakankamai sparčiai ir tai kelia susirūpinimą. Pagal naujas programas bus nuosekliai mokoma raštingumo, keliami aukštesni reikalavimai mokinių skaitymui ir kt. Ypač didelis dėmesys bus skiriamas vertybiniam, tautiniam ir pilietiniam ugdymui stiprinti.
Ministerija yra parengusi rašymo ir skaitymo gebėjimams stiprinti skirtus užduočių komplektus.
Švietimo ir mokslo ministerija kartu su Švietimo mainų paramos fondu inicijavo projektą dėl mokinių pasiekimų gerinimo. Patyrę ekspertai tiesiogiai dirbs su savivaldybėmis bei mokyklomis, kuriose daug žemus pasiekimus turinčių mokinių, teiks metodinę pagalbą pedagogams.
Konferenciją organizavo Lietuvos mokyklų vadovų asociacija. Be kita ko, asociacijos vadovė Ramutė Mečkauskienė pranešė, kad asociacija įsitraukė į tarptautinį projektą ir Lietuvos mokyklų vadovai prisidės prie Rytų Ukrainos Luhansko regiono Troickajos mokyklos atstatymo. Ši mokykla dabar beveik sugriauta. Jeigu bus patvirtintas projektas, taip pat bus organizuojami susitikimai su tos mokyklos pedagogais, o mokiniams – vaikų vasaros poilsis.
Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyrius